De aller eerste keer - Reisverslag uit Amsterdam-Zuidoost, Nederland van Ruby Chin Fung Chun - WaarBenJij.nu De aller eerste keer - Reisverslag uit Amsterdam-Zuidoost, Nederland van Ruby Chin Fung Chun - WaarBenJij.nu

De aller eerste keer

Blijf op de hoogte en volg Ruby

28 Februari 2013 | Nederland, Amsterdam-Zuidoost

Hallootjesss,

het is zo ver, bijna aan het eind van mijn tussenjaar (!), ga ik dan toch nog op reis! En niet zomaar een reis, ik ga vrijwilligerswerk doen in Ghana. In Bekwai om precies te zijn. Dit dorpje ligt op ongeveer 400/500 km van de hoofdstad Accra vandaan.
Ik zal daar 3 maanden werkzaam zijn op een basisschool en veel bezoekjes maken aan het weeshuis, dat daar gevestigd is.

Het is allemaal heel snel gegaan. Sinds december ben ik bezig met de voorbereidingen en 10 maart vertrek ik al!!
Voor ik het wist had ik me aangemeld bij de vrijwillergsorganisatie Dare2Go en had ik mijn reisbuddy gevonden.
Snel met de vaccinaties begonnen, want er was geen tijd te verliezen. Via de mail zijn mijn reisbuddy en ik al heel hartelijk verwelkomt door de Broeders van het project in Bekwai. Daarna hebben wij vrij snel onze tickets geboekt, dat was spannend! Vanaf dat moment stond de reis echt vast!

Nu zijn we druk bezig met onze visum. Afgelopen dinsdag zijn wij al langs de ambassade geweest om een poging te wagen. Wij werden helaas terug gestuurd zonder visum. Morgen gaan we het opnieuw proberen, dan moet het lukken!

De tijd begint te dringen, het komt steeds dichterbij.. Over 10 daagjes zit ik al in Ghana, ahhh!!! Zo onwerkelijk nog, maar ik heb er zoveel zin in. De aller eerste keer lang op reis.

Via deze blog zal ik jullie op de hoogte houden van mijn avontuur.

Liefs Ruby

  • 05 Maart 2013 - 20:18

    Lesley:

    Heelveel plezier met je buddy, hoop dat jullie er wat van op steken en vooral Communiceren iets wat je vader nooit gedaan heeft.

    Liefs je vader.

  • 09 Maart 2013 - 13:17

    Mama:

    Morgen is het zover... heel veel plezier geniet ervan xxxjes

  • 09 Maart 2013 - 13:32

    Corine:

    Ruby, veel plezier daar ook voor je buddy. Dat jullie je daar maar mogen vermaken. Geniet ervan en ons wel op de hoogte houden.
    Groetjes Corine

  • 10 Maart 2013 - 12:44

    Ellen:

    Hoi Ruby

    Heel veel plezier en dat je er maar veel van leren mag en vooral genieten Het is weer een hele leuke evaring wat je toch maar gedaan heb.
    Wij wensen je een hele fijne tijd en een goede vlucht.Ook voor je Buddy.
    groetjes en een dikke kussss.
    De Schippertjes

  • 26 Maart 2013 - 11:36

    Lineke Van Oevelen-de Jong :

    leuk dat ik wat van je hoor dat wasje met de hand gaat je zeker goed af.dat heb je van je oma....
    kijk uit dat je niet onder de fietsers kom en geniet van de leuke momenten en de mindere daar steek je vast wat van op .ik ben wel een beetje jaloers op je hoor.

    Liefs lineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam-Zuidoost

Ruby

Actief sinds 28 Feb. 2013
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 12942

Voorgaande reizen:

14 November 2015 - 29 April 2016

Mijn tweede avontuur

10 Maart 2013 - 07 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: